Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Vanliga frågor & svar

Att besöka MagicXmas ska vara en fantastisk upplevelse från början till slut. Vi önskar dig varmt välkommen till oss på Stockholmsmässan! Här nedan får du svar på de vanligaste frågorna som ställs till oss.

  • När ska jag vara på plats och hur lång är showen?

    Dinnershow (vardagar): Vi öppnar dörrarna kl 18.00 och välkomnar er till bords kl 18.45 Showen slutar ca 22.45 därefter öppnar dansgolvet och efterfesten pågår sedan fram till 01.00
    Show (helger): Vi öppnar dörrarna kl 12.00 och första akten startar 13.00. Showen slutar 15.00.

     

  • Vad gäller för mobiltelefoner?

    För allas trevnad ska mobiltelefoner vara ljudlösa under hela vistelsen.

     

  • Var kan jag parkera?

    Parkeringsgaraget AE är öppet och har direkt förbindelse till showen via trappor och hiss. Vi rekommenderar dock att åka kommunalt, promenera eller att ta en taxi. Se mer under ”Hitta hit”.

     

  • Vad har ni för åldersgräns?

    Matinéföreställningarna rekommenderas från 7 år men det är föräldrarnas ansvar/avgörande om även mindre barn ska gå med. Dinnershowen är mest lämplig för vuxna då det kommer att det serveras alkohol i lokalen.

     

  • Behöver jag ta med min biljett?

    Ja

     

  • Vad ska vi äta och dricka? (Gäller Dinnershow)

    En fantastisk julinspirerad 3-rätters middag komponerad av Nobelkockarna
    Menyn kan kompletteras med något av våra dryckespaket, alkoholfritt, budget eller lyx. Självklart går det även bra att köpa dryck på plats.

     

  • Hur gör jag om jag är allergisk mot viss mat?

    Vi löser självklart så att du får mat som du kan äta, se därför till att anmäla alla eventuella matallergier eller behov av specialkost minst en vecka innan ditt besök. Det gör du genom att maila oss på: magicxmas@stockholmsmassan.se

  • Får jag fotografera eller filma under kvällen?

    Gärna! Fotografering, film- och ljudupptagning med videokamera eller mobiltelefon är tillåtet för eget bruk, som minne, att dela på Facebook, Instagram eller liknande. Glöm inte att tagga oss #MagicXmas2017. Dock får materialet inte användas i kommersiellt syfte.

     

  • Hur gör vi om någon i sällskapet är funktionshindrad?

    Uppge vid bokning om någon är rullstolsburen eller har andra hjälpmedel. Vi har en handikappanpassad toalett.

     

  • Vilken klädsel gäller?

    Vårdad festlig klädsel, ej slipstvång men gärna en glittrande detalj.

     

  • Kommer ljudnivån att vara hög?

    Vi uppmärksammar våra gäster på att det stundtals kan vara hög ljudnivå.